Ga naar de inhoud

Joop

Joop’s verjaardagrit en info sessie !

Tijdens de vele vergaderingen van de fietsvakantieorganisatie, waarbij de puntjes op de i werden gezet, kwam ineens het besef dat het wel een krappe planning werd voor een infosessie. De tijd gaat ook zo snel: zo zit je nog op de MTB en zo staan alle spieren weer strak voor de aankomende fietsvakantie. Joop had gelukkig een oplossing. Hij wilde ook een verjaardagsrit organiseren, en dat was mooi te combineren… Lees verder »Joop’s verjaardagrit en info sessie !

6 april – Met z’n allen achter SM-meester Kevin aan!

Het is weer zondag en dus weer tijd om te fietsen. In aanloop naar de fietsvakantie is iedereen gebrand om kilometers te maken en er dus bij te zijn. Ik, als rode lantaarn van de El Toro Cycling Club, vind het toch altijd een beetje spannend wie erbij zal zijn. Dit bepaalt namelijk de vibe van de rit: worden de stieren losgelaten of wordt het meer een social ride? Alhoewel… Lees verder »6 april – Met z’n allen achter SM-meester Kevin aan!

22 maart: ETCC op zondag

En het was weer zondag, de goedemorgens bliepten één voor één binnen, hoewel er ook al wat afmeldingen waren, Kevin was er niet, Rob kon niet, Maickel had zich afgemeld en ook Kas had andere verplichtingen. Bou zou het gaan proberen, maar zoals Sjel zei dan weet je eigenlijk al dat het niet gaat lukken. Ik had (helaas 😉 geen andere plannen en dus zag ik weer een ochtendje harken… Lees verder »22 maart: ETCC op zondag

ETCC redt hondje van de dood!

  • door

Het zeer motiverende verslag van vorige week, geschreven door onze Ed, heeft heel goed gewerkt. Bijna alle oudjes stonden vandaag aan de start om zo een voorsprong te nemen op de jeugd. Alleen Rob moest werken, de rest — Sjel, Bou, Leo, Ed, Maickel, Lisette en Joop — waren er klaar voor. Vandaag gaan we het verschil maken. En zo stonden we op zondag 8 februari klaar voor een heerlijke… Lees verder »ETCC redt hondje van de dood!

Kansen zie je niet, die pak je!

Echte sporters maken het verschil op momenten dat anderen afhaken. Terwijl sommigen zich volgooien met bier en muziek, kiezen zij voor trainen, groeien en sterker worden. Ze zien kansen, als die zich voordoen. Ze pakken elke mogelijkheid om beter te worden, stap voor stap. In Roosendaal zeggen ze….meej hart en ziel! Deze gemotiveerde sporters zoeken verbinding: met hun team, met hun trainers Leo en Boudewijn en vooral met zichzelf. Door… Lees verder »Kansen zie je niet, die pak je!

Zondag vol modder, valpartijen en paddenstoelen

  • door

Op zaterdag gooide Joop er een polletje uit: “Gaan we op de MTB?” Na héél wat afmeldingen kwam er dan toch een besluit — de mountainbikes mochten eindelijk weer uit de schuur! Met z’n vieren — Joop, Leo, Sjel en Sebas — trokken we de bossen in voor een heerlijke tocht van 40,7 km, goed voor 162 hoogtemeters en een gemiddelde van 20,4 km/u. Maar eerst… De voorbereiding Al wekenlang… Lees verder »Zondag vol modder, valpartijen en paddenstoelen

Verjaardagritje Snelle Eddie 60 jaar!

Heerlijk fietsweer: korte broek en lange mouwen. Drukke boel om 9.00u bij het Strandhuys: Maickel, Sjel, Joop, Boudewijn, Lisette, Sebas, Kevin, Leo en Edwin. Rondje Steenbergen, bijna Roosendaal, Wouw, Huijbergen en om Woensdrecht heen en weer terug, Een mooie 80 kilometer. Het liep niet helemaal zoals we allemaal gepland hadden. Het leek wel een beetje op 9 kleine kleutertjes………. Zoals altijd zijn er Toro’s die zich even niet kunnen bedwingen… Lees verder »Verjaardagritje Snelle Eddie 60 jaar!

2025, Koos Moerenhout Classic 13e editie

Een poosje terug verschenen de 2025 mails van de Koos Moerenhout Classic (KMC) in mijn mailbox. We konden binnenkort gaan inschrijven. Voor normale fietstochten denk je misschien ‘nou, dat zien we dan wel weer’, ligt aan het weer’ en zo. Maar voor de KMC maken we een uitzondering. De Toro’s hebben er slechts 1 gemist en KMC en ETCC zijn dan ook met elkaar verbonden. Daarbij komt nog dat zowel… Lees verder »2025, Koos Moerenhout Classic 13e editie

14 maart 2025 Weer lekker op de race

Het beloofde een lekker fietsdagje te worden, wat nachtvorst, maar met een zonnetje aan de strakblauwe hemel zou het snel opwarmen. Wie hadden zich gemeld? Leo, Joop, Maickel, Sebas, Edwin en ik. In het begin van het wegseizoen kan ik er nog wel es behoorlijk tegenop zien en dat was vandaag niet anders, maar ja.  We vertrokken richting Halsteren. Leo had een toertje in gedachten, eerst wat wind op kop… Lees verder »14 maart 2025 Weer lekker op de race

2 maart, kouwe kloten op de MTB

Het is 2 maart, zondagochtend, en buiten is het slechts -2 graden. Toch hebben Edwin, Sjel, Leo en Joop besloten om een rondje te fietsen op de MTB. Ondanks dat we midden in de vastenavond zitten en de vermoeidheid begint toe te slaan, laten we ons niet tegenhouden. Gelukkig is de grond goed bevroren door de kou, waardoor het parcours niet al te modderig is. Leo heeft weer een mooie… Lees verder »2 maart, kouwe kloten op de MTB