Ga naar de inhoud

Zondag 12 juli, het rondje Standaarbuiten wat rondje ZeeBra is geworden.

2014-10-04 10.12.54
LEO N te BoZ

Verslag door Leo;

De tour is al weer een dikke week onderweg, met vele mooie momenten maar ook veel valpartijen.

Helaas is onze @win vorige week ook gevallen maar gelukkig is hij al met zijn herstel bezig. De man van staal zien we weer snel terug in het El toros peloton. Edwin wij wensen je een goed en snel herstel wat zal jij verwend worden daar in Roosendaal.

Goed, 12 juli zou het rondje Standaarbuiten worden maar het is een rondje zebra is geworden ( hebben in zeeland en Brabant gefietst). We hadden onze CEO in het midden die lag aan de wal in Antwerpen en was zaterdag naar Conny gefietst om daar de nacht door te brengen. Rob kreeg een GO om te gaan fietsen maar moest wel rond de klok van twaalf terug zijn in Antwerpen en dat is gelukt.

Verslag van 12 juli,

Volgens de weerberichten zou het  een regenachtige dag worden maar daar laten de eltoro’s zich niet van weerhouden…….maar toch wel, niet door het weer maar door andere dingen, ik noem een snotneus, een kater, een pijl gooiend weekend in Dusseldorf, muziek in Rotterdam, een feestweekend in het Oosten van het land en een ritje met een andere groep, de koffierijders of zo, en dan onze Ventoux klimmer waar was hij ?

Edwin had zich vorige week al afgemeld.

Het App info nieuws maakte even overuren, Boudewijn lag om half 4 in bed, nou en, Maikel om drie uur, maakt een half uurtje nu zoveel verschil, een Boudewijn die in topvorm is en dan niet komen…. ?

Okee, rust is ook belangrijk !!

Nou Kevin heeft ze vast zien vliegen die pijlen, komt er straks ook al een El toro dartclub ?

Bart heeft heerlijk gefeest en ik hoop dat Constant zijn neus heeft gesnoten dan is deze vast weer open.

Negen uur vertrokken we vanaf het strandhuis met de volgende aanwezigen : Rob, Joop, Maikel en ik (Leo) en de andere Toro’s waren verhinderd, oh nee iets later vertrokken, Maikel moest even zijn schoenen aanpassen !

Rob wilde een stukje van het parcours verkennen, dit voor de grote El toro ronde die komende zaterdag 18 juli is.

Net buiten Bergen op Zoom, op de schansbaan was het al verplicht stoppen, ( hadden we net een lekker tempo met Joop en ik op kop, zaten in een goed gesprek over mini rokjes),hoorde we Rob roepen; lekke band.

Gelukkig zaten we weer snel op de fiets, de stop duurde maar een kleine 10 minuten.

QR5Xfn10hnuTXICMq318HLrEW19X3Z17MmGfFBk5D64-768x432
Joop rijdt lek ! Leo vraagt de weg naar de Oesterdam, bijna vechten !

Ok, verder gereden richting Tholen vervolgens naar N. Vosmeer, st.Philipsland ( is zeeland)  stukje Koos Moerenhout parcours gepakt en jawel psssssst Joop lek, op de dijk, weer een snelle wissel gedaan. ( gelukkig reden er mensen voorbij die de weg wisten richting de oesterdam). Nadat de binnenband gewisseld was gingen we verder richting de Oesterdam we wisten inmiddels de weg, kwamen we met tegenwind aan bij de sluis moesten we weer stoppen brug open, we hebben wel onze rust momenten gehad. Eindelijk mochten we weer verder fietsen, ff windje mee, dan ben ik toch blij dat we een constant tempo rijden 38 gemiddeld ( praat tempo)en Rob ging nog harder. Dat was een momentje voor zichzelf.

Ging echt serieus  lekker, wind in de rug !

Maar dan…. wind op kop dat was geen 38 km/u meer, iets minder maar we gingen kop over kop rijden en omdat Rob nog moest gaan werken mocht hij iets meer kopwerk doen.

Goede training toch !

Bij de brug van Rilland aangekomen werd er besloten om Rob naar  Zandvliet te brengen dus werd het iets later dan 12 uur maar het was de moeite waard !

Na afscheid van Rob te hebben genomen gingen we verder met een flink uitgedunde groep, richting Ossendrecht, Calfen, een heuvelachtig ommetje ( dank aan Joop) zo naar Hoogerheide richting Bergen op Zoom.

In Bergen werd de uitslag bekend gemaakt :

Maikel had de bolletjes trui te pakken, Joop nog steeds in het wit, Rob de regenboog trui en ik had de groene trui, met erg zware benen.

Het is toch nog een rondje van 94 km geworden met twee lekke banden, een open brug maar hebben geen regen gehad.

11108232_10207070484549887_8937035252647808093_n
Verwennerij bij Leo, Rob al aan het werk !

Aangekomen in Bergen op Zoom zijn we niet naar het strandhuis noch stayokay gereden maar naar de mathijsenstraat om daar een drankje te doen. Maikel had volgens eigen zeggen genoeg bier gedronken dus dronk hij ice tea , maar een hamburger ging er goed in ! Wat een avondje bier drinken al niet doet!

Het was een mooi rondje met wat wind, soms in de rug maar een prima training voor zaterdag 18 juli.

Volgens onze CEO wordt het een mooi rondje, en wordt het prima weer en bijna iedereen gaat mee.