Ga naar de inhoud

Zondag 1 november! De ETCC in de luwte onder leiding van Leo!

Na het geweldige ritverslag van onze social care Maickel, is het vanzelfsprekend niet te doen deze week het niveau te halen van het vorige ritverslag;)! Met het schrijven van het verslag zijn er inmiddels wat meer beperkingen gekomen, waardoor we nog maar even extra moeten genieten van de rit van afgelopen zondag!

Maar hoe laat bij de Kraaienberg…Mike was daarbij iets opgevallen. Toen we de eerste maal verzamelden bij de vogelspotplaats opperde onze CEO 09.10 uur. Een weekje later organiseerde Leo de groepjes en probeerde meteen een kleine stempel te drukken als aanstormend CEO…de tijd werd vervroegd met vijf minuten naar 09.05. Heel onopvallend, maar toch is de invloed van onze nieuwe CEO daar direct merkbaar door en verzamelden we met z’n allen op gepaste afstand om 09.05!

Toen niets vermoedend van wat er de nacht ervoor had plaatsgevonden, namelijk een illegaal Halloween feestje. https://indebuurt.nl/bergenopzoom/nieuws/politie-beeindigt-coronafeestje-in-vogeluitkijkhut-op-kraaijenberg~117125/

Om 09.00 kwam ik aanfietsen (Kevin) en zag ik Joop al warmtrappen in de bossen. Joop klust zoals ieder weekend zich helemaal kapot en is dan ook vaak tijdig op de fiets om het een en ander los te fietsen. Na mij kwam Michael aanfietsen, die ’s ochtends de whatsapp mogge verving door een foto van zijn opgedronken biertjes….zwaar hoofd. Ook Bou kwam niet al te fris aan, aangezien hij visite had gehad en de wijn en whisky rijkelijk gevloeid was.

Sebas, met nog steeds een enorme grijns op zijn gezicht door de nieuwe MTB, en Tom kwamen even later ook aan en de groep werd compleet gemaakt door onze toekomstig CEO Leo! Leo werd door mijzelf ook meteen gebombardeerd tot ritkapitein, aangezien een rondje in de luwte me wel leuk leek. Bospaadjes waar we niet vaak komen en die voor velen onbekend zijn…weer eens wat anders dan de ontzettend drukke singeltracks van Huijbergen of Kalmthoutse heide;)

Vandaag gaan we op pad met Leo!

Compleet en wel vertrokken we met Leo op kop. Tijgertje nam ons mee naar de Fianestraat en daar begon ons avontuur. Achterlangs de boerderij richting de Antwerpsestraatweg het bos van Borgvliet tegemoed. Hier was het even door een hek manouvreren om vervolgens vlak bij de Zebra tours uit te komen. Hier ontpopte Tom zich tot stekelig egeltje, aangezien hij door een plant was gegaan waardoor zijn complete handschoen onder de witte stekeltjes kwam te zitten. Gelukkig riep hij Michael snel bij zich en kon zijn oude huisbaas hem ontdoen van de jeukende stekeltjes. Hij heeft echt betaald voor het totaalpakket zeg!

We rijden netjes in twee groepjes richting de heksenkring. Dit stukje bos wordt vaak overgeslagen, maar Leo wist wel wat lusjes te vinden. Vervolgens door richting de Heimolen en door de kleine groepjes kon er lekker gepraat worden over de allerdaagse zaken. Leo, Joop en Bou in de voorste groep. Kevin, Tom, Sebas en Michael in de groep daarachter, lekker tempo…

Leo nam ons na de Heimolen mee richting Huijbergen en uiteindelijk schoten we het bos weer eens uit bij Trapke op, dat was lang geleden. Bij Trapke op moet ik altijd denken aan een ritje met Fons, dat we daar lekker Westmalle dubbels hebben gedronken en vervolgens in heerlijk slakkentempo de Huijbergse baan terug naar huis reden…zomaar even tussendoor. Na Trapke op kwamen we in wederom redelijk onbekend bos. Hier rijden we niet vaak namelijk, de bossen van Wouwse plantage. Wel heel leuk om te fietsen.

Dit kan zo een foto zijn uit een meidenmagazine!!!

Nadat we dit stukje bos hadden gehad even over een stukje wat wel spannend was…mocht eigenlijk niet. Na zo een 100 meter weer op bekend terrein, namelijk richting de kloof. Nog steeds reden we netjes in twee groepjes met genoeg ruimte er tussen. Dit was maar goed ook, want een boswachter reed rond, waarschijnlijk voor handhaving! Het bos bij de Kloof is altijd heerlijk fietsen. Een prachtig bos, maar volgens Sebas bestaat het grootste gedeelte uit naalden. Schitterend!!!

Ondertussen een beetje bijkletsen met Boudewijn, die nog maar acht weken moet werken in Brunssum (Kerstvakantie eraf gehaald). Haast met het zoeken van een stulpje in Brussel was er nog niet echt…maar midden januari wodt onze Bou een Belg en gaat hij het perfecte wegdek van de Belgen verkennen op de racefiets.

Na de Kloof reden we richting de zwarte route. Michael had hier wel oren naar namelijk en Leo gaf hier zoals een goede toekomstig CEO betaamd gehoor aan. Zo reden we met z’n allen naar de zwarte route. De vernieuwde route legde ik af in het wiel van Bou en dat ging met een lekker tempo. Iedereen vloog lekker over de bergjes heen en de nieuwe beklimmingen/ stukjes zorgen ervoor dat we goed verwend zijn met mountainbike routes de laatste tijd.

De mannen, prachtige fotografie van Joop!!

Na de zwarte route kwam Leo met de boodschap dat we rond half 12 bij Joop thuis moesten zijn voor een biertje. De Formule 1 zou namelijk om 1300 beginnen en een klein biertje kunnen we natuurlijk niet laten gaan. Vandaar dat we nog even naar een rustig stukje bos gingen, alwaar we ook meteen gebruik maakten van de gelegenheid voor een heuse fotoshoot!

Wat een schatjes! Tom en Sebas.

Na deze fotoshoot was het tijd richting Joop te fietsen. Onze klusser van weleer had de dag ervoor namelijk bezoek gehad van Frank. Namens het Strandhuys bood hij wat heerlijke versnaperingen aan, omdat we tijdens deze gekke tijd toch ook nog wel moeten kunnen genieten van ons favoriet drankje…de kwaremont! In de toekomstige keuken stonden we rond 12 uur netjes in de buitenlucht en op afstand van elkaar te genieten van een heerlijk kwaremontje. Anja verzorgde nog een heerlijk snackje en zo waanden we ons eigenlijk een beetje bij het Strandhuys. Lekker biertje, lekker hapje en vooral de gezelligheid in gepaste sferen.

Na het nodige slap geouwehoer, een constructiefout ontdekt door Sebas en de vierde ronde kwaremont was het inmiddels al 1300 geworden. Max Verstappen was al van start dus besloten we dat er nog wel een vijfde in zat. Ouderwets gezellig en nadat de afvoer meermaals getest was, besloten we rond half 2 huiswaarts te keren. Daar wachtte de bank op ons en konden we terugkijken op een heerlijke fietszondag met eveneens heerlijke tweede helft.

Foutje in de constructie ontdekt.

Met de verscherpte maatregelen van gisteren voorlopig even de laatste keer denk ik…we mogen nog maar met twee man bij elkaar en dus zal er ongetwijfeld een nieuw idee ontstaan voor de zondagrit. De ETCC is creatief en vindt eigenlijk voor altijd alles een gepast oplossing. Het was geweldig mannen, bedankt weer! Strandhuys bedankt voor de verwennerij, we missen jullie!