Ga naar de inhoud

Na een mooie vakantie in Thailand weer op de MTB

Zoals jullie weten zijn Corine en ik heerlijk op vakantie geweest in Thailand met twee reisleiders Harry en Ageeth Tieges die daar familie hebben wonen. Roos Tieges (nicht van Harry) is directrice  van een speciale school TCDF ( Thai Child Development Foundation).

Ze ontvangen daar kinderen die een beperking hebben en krijgen les op die school. Kijk even op de site voor verdere info, zeker de moeite waard!!

Op verzoek heb ik daar een kleine workshop gegeven hoe ze een gipsspalk aan kunnen leggen bij een meisje met een dwangstand van haar voeten. Dat was leuk om te doen en heel dankbaar.

Ik moet bekennen dat ik regelmatig aan jullie gedacht heb of het wel goed zou gaan ,bang dat er iemand zou verdwalen etc. Maar gelukkig is dat niet gebeurd. Ook zijn er een aantal feestjes geweest die wij gemist hebben dat zag er allemaal goed uit.

We zijn op 27 november geland in Amsterdam man man wat was het koud een verschil van 25 graden met Thailand. Ik was net te laat om nog aan te kunnen sluiten voor de MTB tocht van Sirocco in Woensdrecht !

Vond het eerlijk gezegd niet jammer hoor, met die regen. Hoorde wel dat er maar 600 deelnemers gefietst hebben. Ze hadden op meer gerekend maar het weer was de boosdoener. Ik heb een paar foto’s gezien van de tocht en afterparty maar helaas geen verslag gelezen! Hopelijk kunnen we dat binnekort gaan lezen, en zelfs die van de fietsvakantie !

Goed, terug van vakantie het normale leventje oppakken en we gaan weer werken, sporten en alles wat erbij hoort. (In Thailand heb ik ook niet stil gezeten heb daar gefietst, Yoga en gezwommen).

Ben op de tacx gestapt en gaan trappen. Ga weer van start om zondag 4 december weer aanwezig te zijn voor een rondje op de MTB. Er waren veel appjes met goedemorgen.

Lisette, Maickel, Kevin, Rob, Joop, Edwin en Sebas. Afwezig Bou ( verhuizen) en Sjel ( ziek van die C ). Tom weten we ( nog geen MTB maar word het een BMC ) en Kas ( ook geen MTB). Afgesproken, 9.00 uur SH , we waren er klaar voor.

Iedereen was redelijk op tijd , we konden gaan. Het voelde weer goed om iedereen weer te zien en op de MTB te zitten ,alleen de temperatuur was wel ff wennen. ( de woorden van Joop, als je het koud hebt moet je doortrappen ). We hebben een aardig rondje gefietst en ik moet zeggen dat er weinig veranderd is in het mooi bos van zuid-west Nederland.

We zijn via de kraaienberg richting Huybergen gefietst met de bekende heuveltjes erin. Zelfs langs de vliegbasis is er niets veranderd alleen dat de begroeiing wel een beetje aangepast mag worden ik heb nog een doorn in m’n arm. Na de bekende tiestenberg gedaan te hebben gingen we naar de rode route in Huybergen, ik kwam niet meer vooruit niet dat ik moe was maar helaas een gebroken ketting. Gelukkig had Edwin het in de gaten dat ik achterbleef en die haalde iedereen terug. Onze ketting monteur Sebas was snel ter plaatse. Ik had al wat voorbereid , kettingpons, tussenstuk 10 speed, ketting erop en Sebas kon aan de slag. Ga toch m’n bril aanpassen dat ik het zelf ook goed kan zien. Sebas nog bedankt voor je hulp !!

We konden verder, Edwin met krakende fiets en ik achter de meute aan. Ging weer lekker zo over rood. Ik hoorde toen we weer bij elkaar waren dat Lisette en Rob over rood vlogen!! Dus je mag wel zeggen dat deze twee in bloedvorm zijn, en zeker op het rode parcours. Maickel is ook in vorm die rijd er met gemak iedereen af zelfs als hij de avond ervoor wat gedronken heeft.

Na Huybergen over de blauwe route in Ossendrecht naar het SH. Kevin wilde niet door de polder van Woensdrecht omdat hij daar wakker van heeft gelegen na de sirocco tocht, alleen maar blubber , blubber en nog eens blubber.

Aangekomen bij het SH was ik eigenlijk van plan om gelijk naar huis te gaan want we hadden sinterklaasmiddag bij Sjoerd in Oosterhout. Maar Joop zou Joop niet zijn om toch te vragen ………eentje kan toch wel ?

Jeempie dan ben ik toch weer makkelijk over te halen voor een drankje. Was weer lekker zo’n kwaremontje, dat werd aangeboden door het SH omdat we toch wel vaste klant zijn. Dank je wel namens ETCC. ( ook herstel fricandelletjes waren op tafel gezet). Na dat ene biertje ben ik toch echt naar huis gegaan om Sinterklaas te gaan vieren.

Ondanks m’n kapotte ketting heb ik lekker gefietst en blij om iedereen weer gezien te hebben. Edwin brengt zijn fiets voor een beurt naar de fietsenmaker en ik hoop dat 11 december er iedereen weer bij is !!

Het was weer LEUK !

Zondag 4 december

MTB ritje onder de 0 graden met de ETCC !

11 december , Sinterklaas is weer terug naar Spanje en gelijk heeft hij, we krijgen nu de kerstman op visite.

Opsporingsbericht voor bovenstaand persoon met de naam Boudewijn.

Over sinterklaas gesproken iedereen is nog in Nederland en zijn dus braaf geweest. Hoorde wel dat Sinterklaas bij Joep ( zoon van Joop en Anja) op bezoek is geweest en Joop ,papa van Joep het erg moeilijk had om wat van die speciaal biertjes op te drinken. Dat kwam omdat Joop en de rest van de aanwezige meer dan twee biertjes gedronken hadden na de MTB tocht. Kan gebeuren toch. En Kevin tijdens de repetitie met de band geen pepernoot kon lezen. Ach kan gebeuren………

Ale, zondag 11 december kijken op de telefoon of er berichten doorkomen met goedemorgen. Edwin had zich al afgemeld had 2 steiger opdrachtjes en dat zijn MTB weer als nieuw is.

Rob aan het werk en hij de man in bloedvorm in een rap tempo de oranje vlag snel uit de mast heeft gehaald na die teleurstellende nederlaag van Nederland.

Wie waren er op de lijn, Lisette, Sjel, Kevin, Joop, Maickel en Sebas.

7 rijders, maar Bou was ook op de lijn, te laat wakker en voelde zich niet lekker. Begreep van de rijders dat Bou al een poosje niet meer geweest is, druk met feestjes en verhuizen. Wat is dat toch….. niet aanwezig op de MTB, gelukkig maakt hij wel de km op de tacx.

Heb toch maar een berichtje gestuurd en gevraagd hoe het gaat, en het antwoord was….het gaat gelukkig goed.

Oeps , berichtje van Kevin net wakker kom eraan, misschien iets later. Ik was aardig op tijd, en kijk wie er als tweede was, Kevin. Nu wachten op de rest. Bijna iedereen was er zelfs Miackel na een klein feestje in het ’t Hoefke ( was je niet aan te zien Maickel). Maar waar was Sebas, die had het idee om naar de kalmthoutse heide te rijden omdat het gevroren had dan kun je mooie plaatjes foto graveren. Kevin stuurde snel een berichtje, hij was gelukkig onderweg. 15’ te laat valt wel mee. Gezien de temperatuur konden we beter maar gaan fietsen.

We hadden er weer zin in, op naar de heide van Kalmthout. De gang zat er niet echt in allemaal een beetje twijfelend tot we een kort overleg hadden wat gaan we doen, links af om vlak bij huis te blijven of rechts richting Belgie ? Het antwoord was er snel, naar de Kalmthoutse heide. Via Huybergen, stukje rode piste en zo naar het grenslandpad.

Aangekomen op de kalmthoutse heide hadden we dit beeld gewild maar helaas het was anders.

Toch was het mooi !

Even hebben we staan genieten maar de klok tikt door en we wilde om 11.30 uur bij het SH zijn ivm de gezelligheid. Voorstel was om weer via de blauwe piste naar BoZ te rijden …..als we maar niet via de polder gaan. Nee Kevin we gaan gewoon weer over de weg met nog een klein stukje polder bij Hildernisse.

Sebas was helaas niet in vorm of het komt dat hij het druk heeft met inkopen van baby spullen of niet de vorm van de dag. ( ik denk het laatste).

Verder hebben we elkaar onderweg nog wat gecoacht.

Twee verdwaalde MTBers heb ik weer op het juiste pad gezet, moesten naar Essen maar we reden bij Hildernisse.

Nog een klein stukje om bij het SH te komen, we hebben de grote berg links laten liggen dus iedereen wilde duidelijk naar de warmte. Helaas ging niet iedereen mee naar binnen, Lisette en Sebas zijn gelijk naar huis gegaan dus bleven er maar 5 over. Binnen in het SH werden we naar de serre verwezen daar het een beetje koud was. Een tocht man niet normaal, Kevin was blij dat hij kon gaan verzitten, hij had volgens eigen zeggen echt een koude kont, en de verwarming werd aangezet. Wat werd het eerste drankje, voor de volgende drie chocolademelk en de andere twee een tripel d’ anvers.

Sjel was de avond ervoor naar het afscheid geweest van Nikki Terpstra bij de zes daagse in de Ahoy Rotterdam. Hij was de BOB en kon 5 van die dronken mannekes mee naar huis nemen. Helaas moest hij na zijn choco naar huis om een wasje in de machine te stoppen en voor Ingrid te zorgen.

Van 5 naar 4 Tripels na het fietsen is ook een stap vooruit.

Ook weten we nu dat Kevin en Maickel van Uggs houden, heerlijk warm aan de voetjes. Voor Kevin moeten ze wel een lage zool hebben en Joyce een verhoogde zool.

Maickel is helemaal verzot op Uggs, volgens mij houdt hij ze op de bank aan als Lonneke boodschappen bij de AH aan het doen is.

Joop vertelde dat hij 2 kleine foutjes heeft gemaakt tijdens zijn verbouwing.

Vergeten om verwarming in de hal aan te leggen, en beter was geweest vloerverwarming in de keuken. Hij is nu aan het kijken voor infrarood panelen te gaan plaatsen. Ach zo blijf je lekker bezig toch.

Met Kas gaat het goed, heeft helaas nog steeds geen MTB. Lisette is bezig met zich voor te bereiden voor een nieuwe start op een nieuwe school en dat gaat allemaal voorspoedig.

Het tweede biertje werd neergezet, het worden er geen 5 vandaag hoor ik Joop en Kevin roepen. ( weet de uitslag niet). 😊 Verder wil ik zeggen het was weer een mooi ritje over de KLMTHse heide.

Kleine mededeling : als je tijd en zin hebt om 2 april mee te fietsen vanuit Breda schrijf je dan in voor 18 december. ( zie appje)

O ja, en laten we blijven schrijven, is altijd leuk om terug te lezen.