Ga naar de inhoud

8 November MTB, al paaldansend door het bos!

Ja, met wat we gaan fietsen is nu wel zeker, de racefiets is al helemaal gepoetst en zit al aardig in het vet, dus op de MTB . ( ik moet hem nog poetsen hoor).

We waren  wel geteld  met z’n vieren en zijn lekker gaan rijden.

Maikel, Constant, Joop en ik.

Boudewijn mocht even een andere sport bedrijven, een laminaatvloer leggen dat is ook een aardige sport. Kevin reist momenteel ook wat af, zit hij in Parijs en zo zit hij in Rotterdam bij FEYENOORD – ajax.

Uitlag 1-1. Voor de niet voetbal fans.

Tom ?, Michel is aan het inpakken want die gaat voor een aantal weken naar Africa om zijn dochter te bezoeken. Rob weten we die is ook over de plas. Bart weet ik niet zal waarschijnlijk nog zitten lunchen in Rotterdam.

Ale, we waren dus met vieren, Joop was gelukkig weer hersteld van vorige week, Maikel  had hem weer aardig geraakt…..wat dan vraag je je af….bier dus. Hij was niet helder zoals hij zei, als we nu aardig door rijden dan gaat het allemaal wat makkelijker duh , en van Constant weten we het , jonge hond die houd wel van lekker door trappen  dus Leo…. aan de bak jonge.

Goed, we vertrokken vanaf de vuurplaats richting kraaienberg, richting Hildernisse zo richting vliegbasis. We waren net voorbij hildernisse zijn we even gestopt omdat er een lege scootmobiel stond, Eric van der Linde stond er toevallig ook die was aan het lopen en die vertrouwde het niet. Dus hebben we maar even rond gekeken of we iemand konden zien liggen hangen ja je weet het maar nooit . Na een paar minuten kwam er gelukkig een mevrouw aangelopen en de scootmobiel was van haar, ze was aan het oefenen om weer wat langer te kunnen lopen.  Ze bedankte ons voor onze bezorgdheid.

Verder fietsen dus, richting  vliegbasis, daar een beetje rondgereden door de mooie natuur. Al bij al was het toch aardig nat in het bos dus we gingen het hogerop zoeken en toen gebeurde het hoor, wat Joop vorige week is overkomen ( 5x gevallen) was ik aan de beurt tijdens het dalen en daar ging ik, je moet dan weer snel in de beugels want anders lig je alweer op achterstand…. dus tanden op elkaar en gaan dus. Maikel moest tenslotte hard blijven rijden van zichzelf  dan had hij geen last van zijn kater !!! Constant had er weer zin in en Joop ging ook verdomde lekker ondanks zijn pijnlijke rug, wat doping niet kan doen. Aangekomen bij de nootjes berg waar het EK veldrijden is gereden. We  gingen aardig omhoog maar niet zo snel als die profs hoor, blijven oefenen dus.

Na de nootjesberg gingen we weer richting Strandhuys want om 12 uur  wilde Constant thuis zijn, hij moest de  hond ergens onderbrengen ivm een feestje waar Joop ook heen moest.  Net voordat we het fietspad op wilde draaien bij Huybergen richting Bergen op Zoom ging ik voor de tweede keer onderuit, mooi tussen twee palen , dus paal dansen kunnen we ook nog een keer  gaan doen met de fietsclub.

Maar waar zouden we dat kunnen doen ?

Maikel wilde ook op tijd thuis zijn want  anders  zou hij het helemaal verpesten voor de rest van dit jaar, nou is het jaar bijna weer voorbij dus dat zal allemaal wel mee vallen. Maar nee, aangekomen in BoZ gingen Constant en Maikel toch ri huis.

Joop en ik hadden  toch wel wat dorst gekregen en fietste richting het Strandhuys.

Gelukkig was het nog terras weer  dus konden we nog lekker buiten zitten, zolang het nog kan!!

Het meisje met haar mooie ogen zorgde dat we snel ons vochtverlies aan konden vullen.

Verder hebben we nog even zitten bomen over het fietsen dat  het op de weg toch heel wat anders is dan in het bos. Nou  zeg ikk eerlijk,  tis toch weer even wennen en zeker als je in een groep rijd dat gaat maar door. Maar leuk is het wel en het is een goede voorbereiding voor het wegseizoen.

En ja hoor, het werd nog gezelliger, Joep fietste langs en kwam er even bijzitten onder het genot van een cola en een stukje frikandel speciaal van zijn pa . Daarna ging hij snel verder want hij moest gaan chillen, modern woord van de jeugd J.

Goed,  het werd zachtjes aan tijd om ri huis te gaan Joop had nog een feestje bij zijn zus en ik ging naar de streek derby kijken Halsteren-Dosko 2-2.

Zoals we weten is er 29 november een  MTB tocht  van de Markies, vertrek vanuit het Strandhuys.

Fiest is reeds weer schoon dus hij kan weer !

Mannen tot snel !!

Schat ik kom er zo aan hoor !