Ga naar de inhoud

Een regenloze MTB tocht op 28 februari

Ja ja, het klopt, later dan jullie gewend zijn maar hier komt het hoor,

Zondag 28 februari hebben we weer heerlijk een mooi tocht gereden met als daghoofd onze Constant.

Het heeft er even om gehangen of hij mee zou kunnen want hij wilde zeker mee.

Van alle kanten werden banden aangeboden zelfs een fiets dus dat is toch mooi dacht ik zo.

Maar Constant zou Constant niet zijn als hij in zijn schuurtje gaat kijken en dan nog spullen heb liggen om een tweede MTB te bouwen. Zo gezegd zo gedaan hij kon mee en op zijn eigen MTB, wie wat bewaard heeft wat.

Zo verzamelde wij om 9.30u bij de FP en de aanwezige waren Bou, Joop, Maickel , Constant (gastrijder) Peter Talboom en ik. Helaas was Kevin er niet bij ( heeft gewoon een prima fiets) maar had andere bezigheden, bier ,voetbal en wat allemaal nog meer. Tom ging op de race fiets, Sjel was naar Belgie om de ronde van het Nieuwsblad te fietsen. Bart was druk ivm verhuizen, Edwin op de schaats , Fons die had ook gekozen voor op de race fiets te gaan en dan Rob, helaas nog niet fit, hopelijk weer hersteld !

En we hopen ook dat we snel weer compleet zijn en dan op de weg want we hebben allemaal een race fiets.

Iedereen was bijna op tijd zelfs ik was op tijd besloten we te gaan, wat gaan we fietsen. Er werd alles geroepen maar onze wegridder beloofde ons een mooi tocht richting het Grenslandpad.

Het was gelukkig droog en we hadden een lekker zonnetje. Maickel had een beetje hoofdpijn de rede daarvan was bij hem bekend, het was gezellig geweest de avond ervoor. Bou had ook een kort nachtje gehad want die zat in Eindhoven de avond ervoor.

He, eindelijk onderweg via de Kraaienberg , ri het grenslandpad. Het was droog maar in het bos was het nog erg nat dus we moesten wel wat kracht zetten op sommige stukken….. het is tenslotte MTbiken het hoort erbij.

Het tempo was lekker niet stapvoets maar doortrappen dus. Bij de vliegbasis aangekomen werd er geroepen om even te stoppen want Joop z’n dakkoffer zat los toch ff lekker om wat te drinken. Maickel kreeg weer wat kleur op z’n face hoofdpijn trok weg en werd weer mens …. Oh oh !!

Joop z’n koffer zat weer goed en toch lief van hem dat hij zegt dat hij dat voor mij doet ff rust duh jammer hoor dit soort opmerkingen hij wilde zelf stoppen. ( eerlijk is eerlijk hij had zaterdag ook al gefietst, goed excuus hoor).

Peter onze gastrijder was wat neusverkouden en was ook aardig stil tijdens het fietsen maar Constant kent geen genade, doorgaan, kom aan mannen, doorgaan zoals hij dat kan zeggen, wegkapitein .

Ik moet zeggen het ging lekker, even om en op de heuvels gespeeld gingen we verder en kwamen we bij het grenslandpad. Stop stop drie man weg ( ik was daar ook bij ) en drie achteraan wachten dus. Roepen schreeuwen waar blijven jullie, dat hielp niet. Boudewijn is even terug gereden en daar kwamen ze aan tussen vele andere. Er was een toertocht bezig dus het was aardig druk in het bos. Constant had er nog steeds zin in het ging zelfs zover dat hij de belgische dames ging aanmoedigen maar dat moet je toch anders doen de volgende keer, gelukkig gingen linksaf en wijn stonden rechts. Maar goed, iedereen aanwezig dachten we maar nee hoor onze gastrijder was er nog niet, wat doen we? Ik ben even terug gereden maar zag hem niet, shit wachten of…. Hebben hem gebeld en hij gelukkig snel op, hij was verkeerd gereden maar ging alleen verder want het was goed zo, hij bedankte ons en moest de groeten doen. Heb hem achteraf nog gesproken over de rit en hij vond het leuk en fantastisch. Bedankt daarvoor!!

Wij verder over het mooie grenslandpad, Joop kon z’n geluk niet op want hij wilde dit toch zo graag weer doen en heb het gekregen en wij ook. Het was wat vochtig en modderig maar we zwoegde er doorheen althans ik wel. Aangekomen bij de kalmthoutseheide werd het pad weer beter en dan met een heerlijk zonnetje op je gezicht is dat toch echt genieten.

Leuk bos om daar doorheen te fietsen, en dan kom je weer op een punt waar veel bomen weggehaald worden en dan wordt de grond toch weer erg zwaar. Joop z’n fiets zakte tot zijn trapas in de modder wat kan dat zijn fiets te zwaar of de grond te zacht. Constant, Bou trapte lekker door en onze marinier was weer mens en kon z’n geluk niet op gaan, gaan met Joop en ik erachteraan maar het ging goed.

Aangekomen op een stukje verhard konden we de balans opmaken, zachtjes aan tijd om een hersteldrankje te gaan nemen.

Maar dat moet je verdienen hoorde ik Constant roepen onze ridder op de fiets. Nog een stukje door het bos, toe maar, geen probleem hoor, pffff, iedereen kon lekker mee.

Aangekomen in de buurt van Hoogerheide hadden we ineens een man minder, Yes, we hebben Constant eraf gereden, maar de rede was , hij had een verrekte hongerklop gekregen, te weinig gegeten gedronken het was op. Even een tandje eraf hebben we ook gedaan hoor. De kortste weg terug, langs de rijzende weg toetje voor ons allemaal en Constant vond het ook leuk. Gelukkig had hij alle bidons leeg gedronken dus we waren blij dat we bij het strandhuys aangekomen waren. Wat ik nog moet vermelden is dat we Fons en Tom nog zijn tegengekomen, wat ik al eerder heb vermeld is dat ze op de racefiets waren, Tom rondje zeelandbrug en Fons zeker een rondje Tholen maar dat weet ik niet zeker.

Gauw het strandhuys binnen, drinken besteld en sommige onder ons ook een herstel fricandel, zelfs Constant. ( hij had het nodig).

De rit was leuk, intensief en zonnig!!

Als het goed is gaan we zachtjes aan weer de weg op, 19 maart staat de eerste toertocht op het programma, De Joop Zoetemelk classic.