Ga naar de inhoud

16 Mei, Young professional Kevin neemt de leiding.

Het zat er al een tijdje aan te komen maar vandaag was de dag van onze Kezin. CEO Leo heeft er voor gekozen om met zijn schatje Corine het Krijtlandpad te gaan lopen. Wij begrijpen dit wel immers, voordat je kan oogsten moet je zaaien maar vinden het wel jammer want wie neemt er nu de leiding. Er was een gat en Kevin sprong er vol in, en hoe!

Het Krijtlandpad biedt alles wat het Zuid-Limburgse Heuvelland zo aantrekkelijk maakt. Natuurlijk het krijt van het Mergellandplateau, maar ook glooiende weiden, boomgaarden, de Geul en de Gulp. En niet te vergeten de wegkruisen, kapelletjes, vakwerkhuizen, gastvrije pensions, vlaaien en het bier.

Eerst natuurlijk even de vraag wie staan er aan de start vandaag ? Om stipt 9 uur stonden bij het Strandhuys; Kevin, Boudewijn, Sebas, Lisette, Edwin, Joop en een gastrijder. Pim en Sebas hadden de avond ervoor aardig wat biertjes weggetikt en van het een komt het ander. Pim had toen nog zin om te fietsen en vandaar de opmerking van Sebas, dan ga je toch mee met de Toro’s. Pim is al vaker als gastrijder meegegaan en dit was niet altijd een succes, of juist wel het is maar hoe je het bekijkt. Hij stond nu in ieder geval zo strak als een snaar. Klaar voor een uitdaging !

En dan komt altijd de discussie, welke afstand, wind mee of tegen, lange lus of korte maar deze keer niet. CEO TO BE Kevin hield de teugels strak, “we doen een piemel rondje en we zijn om 12 uur terug want dan is het Strandhuys pas open”. Oke Kevin gaan we doen, ga maar op kop. Samen met Sebas nam hij de kop positie en begon te beuken tegen de wind in, deze was ZW windkracht 3-4.

Op de tweede rij zaten Joop en Pim, beide van postuur net iets groter dan de eerste rij. Ze zaten zeg maar nog steeds vol in de wind. Sebas kruipt namelijk altijd onder de wind door en Kevin is zo dun die kruipt er tussendoor. Pim begon al een beetje te piepen, heb toch wel heel veel gedronken gisteren. Joop die de laatste tijd alleen maar in de ECO stand fietst kraamde uit, ik ga dit niet volhouden. Ondertussen zaten Kevin en Sebas lekker te kletsen en konden dit wel uren volhouden. Op de derde rij zaten Boudwijn en Lisette ook lekker te kletsen, geen enkel probleem met het straffe tempo. Bou is zoals altijd super getraind en Lisette zit zo laag op de fiets zodat ze volledig uit de wind zit, zeg maar een Sebasje. En dan aan het stiek hangt onze Edwin.

Hij doet het toch maar onze stijger prins, op een fiets die recht uit het museum komt ! Gewoon nog lekker met remblokken, bij elke bocht of paaltje ruiken we verbrand rubber. Van het stuurlint zou je twintig kannen thee kunnen zetten. Met het smeer van de ketting zou je ook een ei kunnen bakken. Het volledig El Toro team heeft een nieuwe tenue maar onze Ed dracht het liefst de broek van 5 jaar geleden, hij zit zo lekker, en daaronder een strakke onderbroek. Door de weeks heeft hij eigenlijk geen tijd om te trainen en probeert daarom zoveel als mogelijk naar school te fietsen. Maar hij staat er elke zondag, niet piepen maar trappen.

Enfin we zijn al een aardig stukje onderweg en komen bij de Postweg deze loopt naar de Postbrug. Dit is altijd een dingetje, lijkt een beetje op de Oesterdam. Je kan ook gewoon rustig naar boven fietsen, maar dat doen we natuurlijk niet. Behalve Joop, die staat nog steeds in de ECO stand en liet de groep lopen. Sebas wilde hem nog even duwen maar het was een verloren zaak, laat maar. Sebas sloot weer aan bij de groep en het tempo ging verder omhoog. Het stiek van Ed werd steeds langer maar hij deed er alles aan om bij te blijven. Lisette reed er net voor en kraakte maar deed er alles aan om bij te blijven. Vaak zegt ze “ik heb hier geen zin in” maar ondertussen laat ze niet lopen en vind het ergens toch wel leuk. De mannen ervoor zijn elkaar aan het uitdagen en brengen de groep kop over kop naar boven. Bovenop even hergroeperen en we gaan door.

STRAVA SEGMENT ALLER TIJDEN

Heel de tijd hebben we de wind vol op kop gehad en rijden nu langst het kanaal met de wind van rechts, stukken beter. We rijden door naar het einde van de kanaalweg en gaan buitendijks verder, we krijgen nu een beetje wind mee en dan komen er andere Toro’s uit hun schulpje gekropen. Zelfs Joop doet wat kopwerk ! Halverwege krijgen we de opdracht van Kevin om achter de dijk te gaan fietsen dan rijden we nog meer uit de wind, YES SIR ! We hebben nu wind mee en we ruiken het Strandhuys al, maar we zijn te vroeg. Na de Bathse brug kun je linksaf en dat is de kortste weg terug naar huis. Kevin AUB steek je hand uit naar links !

Nee hoor we gaan rechtdoor, een extra lusje pfffffff, hij is zo streng. Dit betekend dat we ook nog de berg bij Calfven krijgen en de rijzendeweg, heerlijk dit is genieten. Tijdens de klimmetjes merk je wel dat er twee deling is in de groep, de meeste vliegen naar boven en een aantal zijn aan het ploeteren. We zitten nu in de maand Mei en normaal gesproken hebben we er al een groot gedeelte van het wegseizoen erop zitten, nu moeten we eigenlijk nog beginnen met als doel de Fietsvakantie op 12 Augustus. Waar staan we eigenlijk volgens Strava ;

Boudewijn5400Leo3300Joop2000
Tom4685Kevin3200Maickel1400
Sebas3900Lisette2300Kas130
Edwin0
Strava overzicht, gefietste kilometers 2021.

En waar gaan we naartoe;

mei-24Joops verjaardags ritje (111KM) !
jun-12Zaterdag 12 Juni – Verjaardagsritje Kevin
jul-03Tommies gravelride (180km) !
jul-24Leo’s Endurance Ride 250km
aug-12/13Alternatieve Fietsvakantie 2021!
Agenda El Toro

Eindelijk komen we aan bij het Strandhuys en kruipen lekker onder een dekentje en de kachel gaat aan. We zitten netje aan twee tafeltje en op 1.5mtr afstand, hierdoor moeten we wel wat harder praten maar dat geeft niet.

We zijn allang blij dat we weer op het terras mogen zitten, en vanaf volgende week mogen we weer met een grote groep fietsen, dus alle Toro’s kunnen weer mee ! We nemen netjes twee consumpties en gaan daarna gelijk naar huis. Nou nog 1tje dan om het af te leren, het is ook zo gezellig. Komende maandag hebben we de uitgestelde Joop’s verjaardag rit. Daarom vertrekken we deze keer niet vanaf het Strandhuys maar De Kaai ! Neem dus lekker wat droge warme kleren mee dan kunnen we na het fietsen lang genieten van elkander. Het weer ziet er niet al te best uit en daarom korten we de afstand iets in, doel 105km.

Iedereen een dikke kus en tot Maandag