Ga naar de inhoud

Eerste ETCC covid 19 Rit met maximaal 4 personen !

Voordat ik ga schrijven neem ik je even mee naar 18 oktober,  de laatste 180m in!

De Ronde van Vlaanderen!

Wees eerlijk dit was toch mooi ! En Bij de dames was er ook een Nederlands succes, Chantal vd Broek-Blaak heeft de Ronde gewonnen. Een prachtige zondag, wel jammer voor Annemiek!

Goed zondag 18 oktober is weer achterons en we kijken uit naar zondag 25 oktober want dan gaan we weer op de MTB mits er nog racefiets liefhebbers zijn. Ik niet omdat mijn race fiets op de tacx staat en ik nu even geen zin heb om te wisselen. Daarover gesproken ik begin het langzaam door te krijgen hoe alles gaat werken alleen moet ik op tijd iets aanklikken om mee te rijden met de zwifters van El Toro. Ach komt goed. Joop heeft weer alles prima geregeld dat we op dinsdagavond lekker kunnen fietsen ! as dinsdag wacht ons een ramptest. Joop perfect hoor manneke.

Ale,ik ga even terug naar dinsdag 13 oktober, de zoveelste persconferentie van Premier Rutte, de Jong en de tolk. Er zijn weer veel dingen die we niet mogen maar gelukkig kunnen we nog fietsen met een maximaal van 4 personen. Na de zwift ronde is Joop al zwetend en dampend achter zijn pc gaan zitten en ging de vraag stellen wie oh wie gaan er zondag mee? Wel te verstaan op de MTB.

Nu werd er toch redelijk snel gereageerd , we zaten snel op 4 personen dus een groep kon op pad. Allemaal denkend dat er wel meer aanmeldingen kwamen, die kwamen er, Lisette kan en mag niet meer schaatsen in Breda, de baan voor volwassene is dicht alleen kinderen mogen daar rondjes rijden. Pech voor Lisette, ze bedacht wel het weer is nog goed ik wil nog wel op de race fiets wie gaat ermee ? Alleen Bou wilde wel mee op de race alleen als het droog zou blijven en dat bleef het. Dus die groep kon ook op pad. Tom had al gelijk aangegeven om met een ander maatje te gaan fietsen en wat later. Sebas was op pad ergens op de veluwe denk ik ( deze vermoedens heb ik van foto’s die rond zijn gegaan). Hoe was je weekend Sebas ? Kas zit al in Zweedse sferen dus die is ook niet van de partij.

Ik hoorde laatst dat Sjel binnen kort weer meer op de fiets gaat, hij is weer bij met lopen dus hij kan weer aansluiten. Twee leden met knie kwetsuren beterschap Rob en Edwin, Bart houd toch een beetje rust. Dus blijven over Joop, Kevin, Maickel en ik.

9.00 uur kraaienberg uh kraaienberg? Onze CEO had dit bedacht, dit om te voorkomen dat mensen kunnen gaan ouwehoeren. En we hadden het goed gedaan. 2 op de race en 4 op de MTB. We zijn bijna voltallig alleen Maickel stond bij een verkeerde toren , hij moest iets verder zijn. Ale we gaan, Lisette en Bou waren al weg en hun rondje was richting Etten-Leur, prima weer was het. ( Lisette, gewoon een MTB aanschaffen en mee met de club in groepjes van 4 zolang het moet). Of we moeten zomer weer krijgen ja dan weer gewoon op de weg.

Joop had mij gevraagd om een route te maken maar ik was Joop (bijna in cognito tegengekomen bij Hopmans), hij moest een klein ringetje hebben voor zijn voorvork. Ik was ook een beetje incognito en was ook bij Hopmans. Ik was klaar Joop kwam binnen. Joop is met alles bezig, met Anja, aan het verbouwen of met zijn fiets. Maar op zondag staat hij er. Goed ik had het over dat Joop mij gevraagd had om een route te maken maar vertelde Joop dat ik wel iets in m’n hoofd had voor de tocht, dat was prima.

Weg waren we, vanaf de Kraaienberg richting…

Met een lekker tempo gingen we van start niks geen social ride gewoon trappen werd er geroepen, door wie weet ik niet meer. Met wat heuveltjes kwam er al snel iemand in zijn hijg grens. Dus ff dimme dus. Na weer bij elkaar te zijn trapte we richting Huybergen met wat omwegen. Hoorde dat de route bijna hetzelfde was als die van 11 oktober. Maak niet uit weten we tenslotte de weg voor een volgende keer. Ik moet zeggen dat het aardig druk was in het bos en de meeste groepen uit meer dan 4 personen bestond. Beetje jammer. Gelukkig geen handhaving gezien. Ook viel het me op dat er veel belgen waren. Goed, maakt niet uit, wij waren met 4 personen. ( zijn goed bezig ) !

Wij hadden al wat km door het bos gereden en kwamen aan bij het sprookjes bos waar Joop kennis ging maken met de aarde, nam het bochtje te kort of was het vermoeidheid ? Gewoon te kort bochtje genomen. Nadat Joop weer op de fiets zat kwamen we Papa Tom met zijn maatje ( naam ben ik vergeten) tegen. Die hadden volgens mij echt een social ride , zagen er niet echt vermoeid uit.

Wij vervolgde onze weg richting Huybergen want daar waren we nog niet aangekomen. Hebben we de nootjesberg gepakt, zijn personen tegen gekomen zonder helm dus daar is weer wat van gezegd met wat commentaar van de helm loze personen. Ook Maickel vind dit stom van die gasten. Joop gaat nog steeds goed zit er fris bij. Kevin is een rappe die knalt overal doorheen. Helaas hebben ze pech met Keet want die heeft een gebroken teen en zit in het gips. Oh wat sonde voor dat beestje. Komt goed Joyce en Kevin. Beterschap.

Voorbij de nootjesberg gingen we eindelijk ri Huybergen, Maickel vond dit een strak idee en ik ook. Terwijl Joop vroeg aan Kevin of we al richting huis gingen, kleine teleurstelleng voor Joop. Maar we weten het allemaal hij gaat door en door en door !

Ik was zelf wel nieuwsgierig aan die route, recent aangelegd dus knallen maar, …. Toch Joop. Ik vond de route mooi je kan toch lekker wat snelheid maken en komt niemand tegen alleen maar achter elkaar goed zaak. Na de rode route gereden te hebben moesten we even wachten op Joop die werd opgehouden vertelde hij. Even wat eten en we maakte aanstalte om naar huis te rijden, naar het huis van Kevin want daar stond wat bier. Kevin vertelde tegen Joop dat hij wel wat moest door fietsen want anders geen biertje. Joop was niet te houden.

De kortste weg naar huis, langs de vliegbasis, over de tankbaan richting de kaasboerderij  ! Heimolen, en daar kregen we Bergen in beeld. Prima rondje, wel wat deja vu van een week geleden. Ik ben weer wat wijzer geworden over de nieuwe routes , het schijnt dat er nu 100 km aan route is van Halsteren tot en met Zandvliet. Gaan we uitzoeken.

Aangekomen bij Kevin thuis werden we verwend met een heerlijk biertje. Leffe triple en blond. Lekkerrr smaakte ze die twee biertjes. Joop vond dat hij zijn biertje wel verdiend had, klopt Joop zeker en vast ! Maar Kevin, Maickel en ik ook. Jammer dat we niet met z’n allen wat kunnen drinken. Helaas voor Lisette en Bou nadat ze hebben gefietst dit hebben moeten missen…… het was echt lekker. Joyce kwam met Keet binnen en die ging heerlijke snacks bakken voor de liefhebbers. Wat een verwennerij.

Toen hadden we ons tweede biertje al en dit lekker was zo op. Het tweede biertje zat er in en was weer genoeg voor mij. ( heb Maickel gerustgesteld dat ik geen boodschappen ging doen maar later hoorde ik dat Lisette op pad was). Joop en Maickel bleven  nog even plakken, het derde rondje was van Joop.

Mannen het was weer mooi geweest, mooie ronde, prima weer. Als dit verslag zichtbaar word is er weer gefietst op de zwift en kijken we uit naar zondag. Hopelijk zijn er twee groepjes van 4.

Joyce en Kevin bedankt voor de gastvrijheid, beterschap met Keet.