2020

3 mei 2020, ETCC koppelkoers, rijden in paartjes.

Voordat we aan het verslag beginnen moeten we het eerst even over afgelopen vrijdag hebben. Kevin had een Quiz georganiseerd en gemaakt. Online natuurlijk, via Zoom. Om de feestvreugde te verhogen heeft hij vooraf drie speciale biertjes aan alle deelnemers gegeven (proost Kev) en een schrijf(white)bordje om de antwoorden op de vragen toonbaar te maken. De opdracht was om te beginnen met een eigen pilsje en af te sluiten met een eigen speciaal biertje naar keuze. Nou heeft niet iedereen alle voorgeschreven biertjes opgedronken maar gelukkig hebben anderen dat weer ruimschoots goedgemaakt door wat extra te drinken. Partners en kinderen deden soms ook (even) mee en verder werd de feestvreugde door de biertjes in een steeds hogere versnelling gezet. Het geluidsniveau nam toe en het geheugen nam af ( in ieder geval bij mij). De eerste quizronde was een opwarmer met het pils dus. De tweede ronde werd begeleid door een Seef bier, een lekker blondje van 6,5%. Hierna de derde ronde met een Chimay Cinq Cents, een 8% Tripel en de vierde met een Gulden Draak 9000 Quadruple van 10,5%. Prima opbouw en allemaal lekkere biertjes. De laatste algemene ronde was weer voor eigen rekening. De prijzen waren door loting aan een plaats in eindstand gekoppeld en zo kwam het dat de eerste twee plaatsen niets en bijvoorbeeld de negende plaats een heerlijke La Trappe heeft gewonnen (dat weet ik toevallig nog). Leuk idee om het zo te doen. Kevin, nogmaals: helemaal geweldig! Bedankt!

Tijdens de Quiz is Constant warm gemaakt om op zondag weer eens mee te fietsen en ook Fons is van de partij. Komt goed uit zo. Het plan is een koppelkoers en Joop kan mooi 7 koppels maken want we hebben zoals tijdens de quiz duidelijk werd 13 leden. Fons en Cornald erbij is 15 en omdat Tom solo een rondje Neeltje Jans heeft gepland komen we op precies 14. Zaterdag komt het nieuwe startlijstje via WhatsApp bij iedereen op zijn bord. Zo gezegd zo gedaan maar vlak voor we allemaal naar bed gingen als goede voorbereiding op de koers, meldt Sebas zich om kwart voor 10 af. Hij heeft blijkbaar zaterdag te weinig gedaan dus moest hij ook op zondag klussen. Drie is teveel dus moet iemand zich opofferen en alleen rijden. De ware leider neemt zelf die verantwoordelijkheid en Joop schuift Leo dan ook door naar Constant en rijdt zelf alleen. So be it!

Uiteindelijk starten we om 9 uur met als eerste koppel Bart en Kevin en met intervallen van drie minuten volgen dan Edwin en Fons, Lisette en Boudewijn, Joop en himself, Leo en Constant, Rob en Cornald en als racing hekkesluiters (even dan) Maickel en Michel.

Nog fris en fruitig.

Joop heeft interessante koppelingen gemaakt! Snel bij snel, wat minder snel bij wat minder snel, snel bij wat minder snel. Wat is de hier achterliggende gedachte van onze CEO? Een paar logische missies zijn uit de samenstelling best te voorspellen. M&M gaan voor de KOM, Lisette voor PRs, Kevin houdt Bart uit de wind en de rest fietst gewoon samen.

Lisette en ik begonnen goed maar moesten al snel wachten voor een gesloten spoorboom richting Heimolen. Ik had me helemaal voorbereid op een relatief rustig ritje, ondanks de PR-opdracht maar dat zat er niet in. Gaat het nog? Ja! Doorrijden, doorrijden! Ik mocht alleen na een bocht even wat herstellen maar voor de rest was het: gas erop. Op de Huijbergse baan haalden we Fons en Edwin in die nog op standje sociaal stonden. In Huijbergen gingen we Bart en Kevin voorbij die ook gezellig aan het kletsen waren. Waren wij dan de enige hardrijders? Verder zijn we alleen groepjes tegengekomen waarbij al snel duidelijk werd dat er inderdaad meerderen aan het racen waren. Men with a mission!

We waren de eersten die bij het eindpunt aankwamen met een lekker gemiddelde van 33,8 km/u. Wie zou er nu komen en waren de missies geslaagd? Volgens verwachting waren dat M&M die een waanzinnig tempo hadden gereden. Geen schijn van kans om mijn KOM te behouden tegen dit tandem bikkels die gelukkig wel nog even voor een trein hebben moeten wachten. In hun kielzog sloten Joop en Rob met Cornald aan. Alle verhalen aanhorend is dit wat er ongeveer gebeurd is; correct me if I’m wrong.

Brave trein 🙂

Iedereen heeft Kevin en Bart ingehaald. Verder heeft iedereen Fons en Edwin ingehaald. Rob en Cornald hebben Leo en Constant ingehaald en later Joop. Leo en Constant waren op weg naar Joop en zijn uppie toen ze door M&M werden ingehaald. M&M haalden vervolgens Joop in die toen besloot dat een boete van 400 euro te riskeren en te prefereren was boven ingehaald worden door Leo en Constant dus hij sloot aan bij M&M en kon zo weer bij L&C wegrijden. Dit groepje haalde ook nog R&C in maar die besloten ook aan te haken en volgens M&M er af en toe ook nog te langzaam voor te gaan rijden. Wat mij betreft was dit best een goed initiatief; ze hadden het alleen wat meer moeten doen. De eindtijd een seconde of 15 naar beneden was super geweest. De volgorde die na deze inhaalacties tot stand was gekomen veranderde niet meer dus de volgenden die bij het kappelletje aankwamen waren Leo en Constant. Constant had al lang niet gefietst en hij was blij dat hij nog zo lekker mee kon. Helemaal waar Constant. Moet je vaker doen. Is best leuk. Vervolgens Fons en Ed die niet de hele weg hadden gesocialized maar ook nog lekker tempo hadden gereden en uiteindelijk Bart en Kevin die wel gezellig de gehele weg samen en naast elkaar gereden hebben.

Volgens mij had iedereen bij het rijden in paren een goed gevoel. Het is veel gezelliger (al is er niet altijd ruimte om te kletsen) en er zijn allerlei combinaties te verzinnen. Het enige is dat het wel handig is om een even aantal deelnemers te hebben zodat de keus drie of één niet gemaakt hoeft te worden.

Voor wat betreft de doelstellingen die uit de gekozen combo’s voortvloeiden. M&M zijn in hun missie geslaagd. KOM Michel, tweede Maickel met 34,9 km/u gemiddeld. Een trein en stoppend werk van R&C mochten niet genoeg baten. Lisette is ook in haar missie geslaagd. Een PR met een gemiddelde van 33,8 km/u. Als enige dame op dit segment was ze al QOM maar deze afpakken zal een hele kluif voor eventuele andere dames zijn. Aan de Strava screenshots te zien heeft ze onderweg nog een hele rits QOM’s en top-10 noteringen binnen geharkt dus kunnen we spreken van een geslaagde ochtend.

Ik ben benieuwd wat onze CEO op moederdag voor ons in petto heeft.

One Comment

Related Articles

Back to top button
Close
Close