Ga naar de inhoud

Zondag 3 september, Man met baard !

Het is zondagochtend en de wekker loopt af, 8 uur is toch wel vroeg. Maar geen getreuzel, ik spring uit bed kruip richting de koffie. Bij 4 andere El Toro’s  begint een soortgelijk ritueel. Vandaag zullen aanwezig zijn ; Maickel, Boudewijn, Joop, Edwin en Bart. Om 9 uur is het weer verzamelen en de eerste rijders staan netjes op tijd klaar. Vervolgens komt er een vreemde gast aanfietsen in een El Toro tenue.  Hij komt er gewoon bij staan en doet of er niets aan de hand is. Wat een rare situatie, iedereen kijkt elkaar een beetje verbaasd aan, wie is die man.  Hij begint ook gewoon te kletsen, verrek …. het is Maickel met een baard. Hij is net terug van vakantie  en lijkt nu op kapitein Iglo. Wat een verbetering……. Vervolgens wachten we nog even op Edwin, alle andere Toro’s hebben zich netjes afgemeld. En we wachten, en wachten, nog ff wachten … We gaan maar fietsen !

We hebben gekozen voor een rondje Hansweert, Maickel en Boudewijn op kop en we gaan van start. Maickel had een kleine beetje last van hoofdpijn en dacht dit er even snel uit te fietsen. Samen met Bou op kop betekent gas er op ! Het was voor Bart zijn 3de ritje na zijn herintreding, 85km op snelheid gaat dit wel lukken? Na dit verslag gaan we het niet meer hebben over Bart zijn herintreding, hij is gewoon in top vorm. Hij breekt de ene PR na de andere ! In het begin hadden we wind mee en daarom vonden wij ( Joop en Bart) het goed dat de andere het kopwerk op zich namen, ons moment komt nog.

Brugje omhoog, 30km/h vasthouden of versnellen, links af. Langst het kanaal, iets meer wind op kop, sprintje dijk op en linksaf , we zijn over de helft

We draaien door en gaan kop over kop, ook Bart pakt zijn momenten. In de verte zien we 4 andere fietsers en we lopen langzaam in. We hadden net besloten om iets langzamer te gaan fietsen maar deze 4 moeten we nog even pakken, Waarom, dat weet niemand ? We sluiten aan, Bart vind dit niet genoeg, het is erop en erover ! We rijden door en houden ons tempo vast, langzamer fietsen zit er even niet in, er sluiten nog 2 andere fietsers aan. Zo zijn we ineens met een groep van 10 man, met de Toro’s voor het kopwerk.  Vlak voor de Bathse brug neemt een niet Toro de kop over. We volgen even maar bij aanvang van de Brug knallen we naar boven, er valt een klein gaatje en moeten even hergroeperen.  We rijden door naar Calven en nemen afscheid van 4 rijders.

We zijn blij dat Leo er vandaag niet bij is, dit heeft meer uitleg nodig (Leo rustig maar dit gaat goed komen). Onze Leo is altijd zeer begaan met de medemens, waar hij dan ook absoluut niet tegen kan is een  racefietser zonder helm. En wat gebeurde er afgelopen zondag ?
We rijden netjes op een lint en worden langzaam ingehaald door een retro fietser uit België, en wat denk je, zonder helm. Leo had hem vol de kant ingereden en zijn frame om zijn nek gevouwen. Amai jullie zijn oewe maat aan het verliezen, dat kwam hij even melden. Nee hoor die komt zo, Bart accelereerde vol de bocht uit en sloot weer aan. Retro fietser zonder helm ging op kop rijden en bracht ons naar Calven, hij rechtsaf, wij linksaf.

Bart wilde kost wat kost de Rijzendeweg beklimmen dus we zetten koers richting Woensdrecht. Dit was nog best lastig door de vele dranghekken. Een gedeelte van Hoogerheide was afgezet voor een grote banden race. Na het ontwijken van een aantal obstakels wisten we toch de rijzende weg te bereiken, het wachten was op de kracht explosie van Bart. We sprinten naar boven en gingen er vanuit elk moment ingehaald te worden door Bart. Het ging niet meer gebeuren, hij was toch door zijn krachten heen, hij pakte nog wel Maickel aan de voet van de klim en dat was het. De koek was op !

De volgende halte was het Strandhuys, tijd voor een lekker Kwaremontje , Maickel en Joop gingen voor de herstel tosti kip. Vooral voor Miackel was de herstel tosti nodig, de dag ervoor toch iets te diep in het glaasje gekeken. Na het eerste rondje Kwaremont sloten de Dames van fam. Halter aan, zij waren op de terugweg van de fitness. 10min later kwamen Rob, Kevin en Stefan aanfietsen en was de groep bijna compleet.  Rob was bezig met een herstel ritje, hij had de dag ervoor een rondje van 200km gefietst, in zijn uppie.  Dit als training voor de fietsvakantie met de Wormer fietsvrienden. Stefan rijdt nog met zijwieltje, het was voor hem de tweede keer op een racefiets, hij moet het allemaal nog leren. Zo zaten we met ineens de volledige fam. Halter met aanhang en gingen voor de tweede Kwaremont. Het was weer een gezellig!

Ping pong, hier nog een berichtje van Edje ; sorry mannen ik was druk met steigers en Laura ! Maakt niet uit Ed, volgende keer beter.

Mannen bedankt voor alles, Rob en Michel veel plezier met de fietsvakantie.