Ga naar de inhoud

26 Nov, MTB toertocht Sirocco.

Bier! En een rondje mountainbiken.

Half 9, Rob en Stefan staan als eerste paraat voor de sirocco toertocht. Deze tocht heeft Stefan nog niet eerder gefietst en is benieuwd naar wat hem te wachten staat. Al snel komt de rest van de groep aan en zijn we klaar om richting Woensdrecht te fietsen waar we ons kunnen inschrijven voor de tourtocht. Maar voordat we kunnen vertrekken komt daar Maickel aan met… jawel, weer een nieuwe fiets! Door wat kleine mankementen aan zijn vorige fiets dacht hij, waarom niet! Inruilen die handel en een nieuwe fiets uitzoeken. Waar sommige van op vakantie gaan koopt Maickel een nieuwe Fiets om mee te showen.

Afijn, Lets go! We kunnen kiezen tussen de 35, 45 en 55 km. Een klein deel van de groep koos al voordat we überhaupt vertrokken waren voor de 55km maar een groter deel wilde toch voor de 45km gaan. (Gelukkig dacht Stefan). Nadat we ingeschreven hadden bij café non plus ultra te Woensdrecht klonk het startschot .

Het begon over de dijkjes waar meer blubber lag dan een pad maar het ging appeltje eitje! Waar we als een groep begonnen, door de bossen, splitste we al snel op in 2 groepen. Tom vloog ons voorbij met in zijn kielzog Boudewijn, Kevin en Maickel konden niet achterblijven en gingen er  volle vaart achteraan. Stefan, Rob en Joop gingen een tandje langzamer, maar ging in een prima tempo door. Zo zijn we door veel bos, diverse heuvels en ook natte velden gefietst, op naar de eerste stop op +/- 25km.

Daar stonden de snelle fietsers van onze groep al te genieten van een lekkere banaan en een beker drinken. Daarna volgden de rest maar Stefan was er nog niet, hoe kant dit? Stefan kwam na de nootjesberg gezellig in gesprek met wat Vlaamse dames die niet zo goed wisten hoeveel km ze gingen fietsen. Zo sociaal als hij is, heeft hij hun vergezeld naar de de tussenstop, en wij maar wachten.

Stefan na zijn eerste toertocht

Na een korte stop, met wat lekkers te eten en drinken, zijn we snel doorgegaan om onderkoeling tegen te gaan. Daar kwam het punt om te kiezen voor de 45 of 55 km. Iedereen sloeg af naar de 45km. Maar na een paar keer rond te kijken was onze Tom volgens ons toch richting de 55km. afgeslagen. Dus wij gingen door in onze route en hopelijk komen we Tom uiteindelijk weer tegen.

Boudewijn en Maickel gingen weer volle vaart van start en Rob, Stefan, Kevin en Joop bleven gezellig bij elkaar. Waar rob en Kevin leuk over grote bloemkolen aan het zingen waren, was Stefan lekker aan het hijgen, en ook Joop bleef stilletjes doorfietsen.

In de laatste 15km waar Boudewijn en ook Maickel hoogstwaarschijnlijk al weer aan het bier zaten bij de eindstreep, zwakte het groepje deels af. Stefan was er klaar mee maar Kevin fluiten op t gemakje tussen de rest door. Na nog één klimmetje (waar Stefan een stukje had afgesneden) waren we bijna bij de finish.

Aan het einde van deze rit waren we toch allemaal blij met de keuze voor de 45 km. Eenmaal aangekomen bij café non plus zagen we Boudewijn en Maickel al lekker op het terras genieten van een bak erwtensoep. Kevin, Rob, Joop en Stefan waren nog druk bezig met het zoeken naar een parkeerplaats voor de fietsen toen daar ineens Tom kwam aanscheuren. Hij had de 55km in dezelfde tijd gefiets dan wij de 45km, wat een kanjer is het toch….

Snel het café in aangezien iedereen zin heeft in een biertje. Tom word geroepen en zijn kans is verkeken om geen rondje geven, hoe blij iedereen ook is om van Tom een biertje te krijgen, hoe minder blij Tom kijkt.

Na één biertje, komt al snel de tweede.

En derde.. en ook het vierde biertje word naar achter gegoten!, met leuke carnavals muziek en meerdere foute nummers op de achtergrond word de el toro groep van alle kanten bekeken door hun luide kreten op de muziek. Ondertussen heeft Kevin zijn ogen gericht op een leutig meisje in het café met.. jawel een strakke fietsbroek! Na een paar keer zijn hengel te hebben uitgegooid heeft hij dan eindelijk beet. Gezellig samen dansen en de rest van de fietsgroep lacht zichzelf kapot ! Kevin is in de zevende hemel en helemaal blij!, zo blij dat hij zelfs zijn biertje kwijt is! Wat blijkt… dat meisje heeft zijn glas gewoon, maar Kevin is zo afgeleid dat hij het niet eens meer merkt.

Na 4 goede biertjes naar achterover gegooid te hebben is het tijd om weer richting huis te fietsen. Een aantal mensen willen graag de laatste formule1 wedstrijd kijken dus gaan we helaas het café achter ons laten. Nog een kleine 10km richting huis en ook nu splitst het groepje weer. Sommige fietsen zo recht als een kaars en sommige hebben er geen puf meer voor. Na een leuke dag met de sirocco toertocht is het toch tijd om allemaal naar huis te gaan!

Mannen bedankt voor de gezelligheid en de ondersteuning,