Ga naar de inhoud

19 Jan, Mooi rondje met de El Toro’s

Zondag ochtend 19 januari 2020, Lisette heeft de 204 km geschaatst in Oostenrijk en dat is goed gegaan. Een dikke proficiat !

De thuisblijvers zijn maar een rondje gaan fietsen op de MTB, helaas was niet iedereen aanwezig, Kevin was met Joyce leuke dingen aan het doen omdat het haar verjaardag was. Sjel is aan herstellen van een kuitblessure, Tom die moest een deuntje speulen in de kerk. Bart en Edwin zijn ook volop bezig en Constant is een gaan hardlopen.

Aanwezig waren Rob, Boudewijn, Joop, Maickel en ik (Leo). Verzamelen bij het Strandhuys om 9 uur, Rob en ik dachten dat we wat laat waren maar Maickel was nog later. De rede dat hij later was, hij heeft een nieuwe racefiets gekocht bij Wouter nota bene. Koste wat tijd maar hij heeft ook wat gekocht. Een Cervelo, wat een mooi karretje en hij is nog snel ook. Maar de rede dat hij later was is dat hij moeilijk afscheid kon nemen van zijn fiets, zonde is dat voor Lonneke die slaapt nu op de bank. Dus je begrijpt het al Maickel zat er vol van toen we weg wilde rijden lag hij gelijk gestrekt op de grond.

Het feest kan beginnen met Rob op Kop!

Oeps dat beloofd wat. De ritkapitein was niet bekend maar Rob ging voorop, bij het Beatrix park ben ik even voor gaan rijden. ( geen zin om die berg op te gaan, gelukkig Rob ook niet want laten we eerlijk zijn warm zijn we nog niet). Joop was in zijn bekende bloedvorm, last van zijn rug na het klussen dus weer niet fit,……. maar rijden als de brandweer!!!! Jopie

Ik was zelf gelukkig in betere doen in vergelijking met vorige week ,dus ik was happy. Langs de vertrouwde kraaienberg richting de vliegbasis. Lekker tempo en het weer was perfect. Maickel in de gloria, Boudewijn fietste al fluitend mee. We reden richting Nootjesberg maar in mijn optiek was het zo dat er een wedstrijd bezig was. Daar aangekomen bleek dat ook zo te zijn, gelukkig konden we een stukkie omhoog, en weer omlaag. De Tiestenberg was ook bezet dus dan maar omrijden richting Huijbergen en daar de route weer opgepakt die Rob in gedachte had. Tom tom Leo heeft hier en daar wat bij gestuurd. Slingerend door het bos van Huijbergen naar het Grenslandpad. Dit was niet gelijk te vinden dus moest we even de radar aan zetten en vrij snel zaten we goed. Een zuiderbuur was zo blij dat hij op nederlands grondgebied was dat hij erbij ging liggen, en daardoor waren we gerust gesteld dat we op de juiste weg zaten. Alee we zitten in Belgie, nu hadden we vorige week ook al hier gereden maar er was een pad dat we nog niet gedaan hadden. Maar eerst even de kalmthoutse heide, veel mul zand , maar ook mooie paden. De metaal splinters vlogen ons rond de oren , Joop zijn tandwielen verslijten wel bijzonder snel. Maar je kan het ook anders zeggen , Joop heeft zoveel kracht over dat het wel kapot moet gaan. Je kan echt merken dat hij het dit jaar anders gaat doen. Boudewijn zit nog steeds te fluiten , Maickel te genieten en te denken aan zijn fiets. Rob gaat bosjes man worden want die ging even in de zandbank spelen. Nergens meer te zien hij lag achter een bosje en hij is ook zo klein.

Is er nog een weg terug?

Ik was me aan het oriënteren om weer op de juiste route te komen, dat pad wat we vorige week gemist hadden. Heerlijk weer in België zonnetje was voelbaar aanwezig. Terug op het juiste pad gekomen hadden we eindelijk het pad wat we vorige week gemist hebben. Echt mooi die kinder route langst het prikkeldraad. Het pad komt uit bij cafe ‘trapke op’ bij Ossendrecht. Stukje asfalt en dan weer het bos in maar tot onze verbazing was er een hek geplaatst op het pad en hadden we maar 50cm ruimte. Dus dat werd klunen, ook dat viel niet echt mee. Moet toch eens navragen waarom dat gedaan is, zo gaat er een mooie route verloren. Eindelijk weer op de fiets het bos in richting Ossendrecht om daar kris kras door het bos te raggen.

Echt het weer was prima iedereen had het naar zijn zin. Zelfs Kevin die iets leuks met Joyce aan het doen was. Rob zat ook te genieten want hij moet dinsdag weer gaan werken en dan gaat hij sportrusten. Het wordt langzaam tijd om naar het Strandhuys te rijden ook die mensen zitten op ons te wachten. Kom Leo nog even door trekken over de kraaienberg en dan zijn we er. Geen heuvel meer op, het is goed zo. Maickel wilde maar een ding naar het Strandhuys want hij had honger net als joop.

De 3de helf of 19de hole gaat van start

Charlene moest werken en die moesten we nog even nieuwjaar wensen. 😊. Dat vond ze heel fijn, al de besmeurde mannen netje op een rij. De eerste biertjes werden besteld  en de rit werd geëvalueerd ,  was weer een mooi rondje ongeveer 52 km dus dat is toch weer aardig.

De fietsvakantie werd even aangehaald en het blijkt dat iedereen er zin in heeft. Het was nog even spannend omdat er geen plaats was in het hotel voor de 2 extra aanmeldingen. TOm en Michel hebben alles in het werk gesteld om het toch voor elkaar te krijgen. Dit met groot succes, er worden wat extra bedden bijgeplaatst, iets minder luxe maar dat maakt ons niets uit.

Het tweede biertje werd besteld Rob nam een 0.0% en de verhalen werden weer sterker. Alles werd naar waarheid vertelt. Maickel kan niet wachten dat het wegseizoen gaat beginnen , ik trouwens ook.

Voor zondag staat er weer een tourtocht op het programma , deze wordt georganiseerd door 14 in ’t uur. ( Roparunteam). Start tussen 8.30 uur – 10.30 uur  afstanden 30 of 50 km.

Kosten 5 euro

Startplaats: Cafe Trapke op Weg naar Wouw 17 Huybergen.

Mannen het was weer leutig, nog een laatste slok en dan naar huis.

Bedankt 😊 love jullie. Leo

Toen iedereen klaar was om naar huis te gaan kwam onze roadrunner nog even binnenvallen !