Ga naar de inhoud

Twee rit verslagen van El Toro , dat was op 31 juli en 7 augustus……. Zucht !

Woensdag 17 augustus, ik kijk in mijn agenda om 20.30 uur en wat zie ik in mijn agenda staan, helemaal niets dus even tijd om een verslag te schrijven van twee heerlijk tochten.

Op 31 juli was met Boudewijn alleen echt overleven dus, en de grote CEO was wat laat uit bed. De tweede tocht was samen met Kevin, @win, Rob en ik.

Goed, de hockey dames hebben dmv shoot out de finale gehaald, wat kunnen ze toch spelen zeg en zijn zeker het aanzien waard. Dus je raad het al mijn agenda is gevuld met het kijken naar de olympische spelen. ( veel herhalingen hoor) @win zit heerlijk in Gulpen en de rest is of aan het werk of hebben nog vakantie en staan op de ladder om daarna te gaan fietsen.

Het weer is prima dus nog even lekker buiten zitten. Zondag 31 juli, het beloofd een mooi rondje te worden samen met Boudewijn en Rob. Maar wat schept onze verbazing, Rob vraagt of we nog gaan fietsen anders gaat HIJ MET DE MARKIES MEE OM 8.00 uur. Nee Rob we vertrekken zeker om 9.00 uur Strandhuys……ok Rob zegt vanuit de stad op de App ik ben d’r.  Mooi niet die ochtend stond om 8.56 op de App wordt net wakker. Pffffff, en maar in de stad hangen bij Flat-out. We hebben begrepen dat het erg gezellig was mooi toch. Maar Rob zou Rob niet zijn is hij in zijn eentje gaan fietsen wat een kanjer hoor, katerig op de fiets, toppertje. Maar dat waren Bou en ik ook, wij hadden erg lekker gegeten de avond ervoor, 30 juli. Met aardig wat drankjes en tot slot een heerlijke slaap drankje. Het merk ben ik vergeten. Bou en ik gingen een rondje Hansweert doen en dachten de goed keus gemaakt te hebben ivm de wind, niet dus, het eerste stuk wind tegen ….en tegen ….en tegen niet normaal. Bou stelde voor zal ik kop rijden kun jij schuilen, stoer ik was nee hoor is niet nodig ?! Nou nog geen 100 meter verder ben ik toch maar gaan schuilen man wat kan die Bou stoempen. ( brabants woord voor hard door rijden).Bij Rilland aan de kant van het water gaan rijden kan wat schelen met de wind. Zwaar was het tot Hansweert toe, maar wel lekker, zweten als een otter en maar door rijden. Rob was ook al vertrokken en die kreeg het ook aardig voor zijn kiezen.

Aangekomen bij Hanswest kregen we de wind nog niet in de rug pas op de weg ri Yerseke, lekker man, toen ben ik ook maar achter Bou blijven fietsen dan hield ik hem ook nog een beetje uit de wind. Lekker door knallen ri Krabbendijke, spoorbomen dicht want er kwam een trein aan, en daarna nog een. De weg vervolgd ri Bergen op Zoom en het was nog steeds droog tot net voorbij de brug toen kregen we nog een heerlijk hagelbuitje op onze nek. Aangegkomen bij het Strandhuys toch nog aardig nat van de regen en oh man wat een lucht van het zweten. Ik heb maar gelijk een cola genomen dat was echt nodig, die Bou kan toch sleuren, en dan net voor zijn trainingskamp wat hij vanaf maandag 1 augustus ging volgen in de ARDENNEN. Na het genot van een heerlijke tripple ( local bier) kwam Rob binnen wat zag hij er fris uit. Had toch ook nog 70 km gefietst, maar was aardig brak. Tripple besteld en hij was weer gelijk op z’n oude nivo . Ik moest weer verder want ik had nog wat meer te doen. Bou en Rob gingen heerlijk bij de Markies renners zitten om verder te borrelen.

Zondag  7 augustus, Olympische zijn  vrijdag 5 augustus begonnen en we hebben nog steeds geen goud.

Dus zo zie je maar weer of geen weer het is altijd fiets weer. Leuke ronde was het zeker. Bou ging lekker op vakantie, Joop verbrak het ene record na het andere in de alpen. Wat zal hij een bere conditie hebben. Na een week gewerkt te hebben hebben we afgesproken om zondag weer te gaan fietsen, aanwezig waren @, Kevin, Rob en ik.  9 uur vertrek vanaf het strandhuys  ( ik was wat later drukke agenda ee). Bou zat in de Ardennen, Bart zat in Zeeland met een op slot zittende fiets, Joop in Frankrijk bij de Alp’d’huez en Maickel zat op Corsica waar hij ogen te kort kwam. Tom is ook druk aan het fietsen en flink aan het feesten hoor ik van verschillende mensen. Sjel is zich ook flink in het zweet aan het werken en de Fons  traint samen met Rob in Limburg, dat was 6 augustus.

Goed, we gingen dus met zijn vieren fietsen, rondje van 75 km is toch wel mooi voor iedereen een mooi afstand, Rob kon herstellen, Kev vond het een lekker tempo , @win reed lekker mee en ik ook. De wind was ons deze keer beter gezind, over de oesterdam wind in de rug dus dat wilde wel. Er kwam ons alleen een MTB met motor voorbij..duh zo kunnen wij het ook. Maar bij de sluis van Tholen hadden we die MTB weer te pakken, brug ging open. Daarna lekker door gereden richting de philipsdam zo ri Vosmeer,naar Halsteren en naar Stayokay. De teller stond op 70 km maar het was wel handig dat we daar wat gingen drinken omdat @win nog even met mij mee ging om wat te bezichtigen. Tijdens ons drankje zie je toch verdraaid veel zoals Maickel ogen te kort komt op Corsica kwam ik ook even ogen te kort. Na een heerlijk biertje gingen Kevin en Rob nog een paar km om rijden om toch maar aan de km te komen. Ook dit was weer een mooie ronde met onverwachte afslagen waar onze El toros CEO alles van af weet. ( als je voor zit wordt er op het laatste moment geroepen links of rechts maar dan ben je al te ver voor af te slaan dus krijg je de nu bekende El toros waaier).

Dit was in het kort een verslag van twee ritten. Rob is even niet aanwezig ivm werk en @win zit heerlijk aan de limburgse vlaai en heeft gelukkig prima weer. De volgende tocht staat weer gepland op 14 augustus , dat was afgelopen zondag waarvan het verslag al weer gepost is.

Op naar de volgende tocht.

Mannen , het was gezellig, en hebben gelukkig al wat goud gehaald in Rio.